sobota, 24 listopada 2012

Zakupy ZSK pod znakiem pielęgnacji twarzy, kuracja kwasami i moje pytania Liebster Blog :) - miszmasz

Pielęgnacja twarzy i kuracja kwasem migdałowym
Od rozpoczęcia "sezonu szalikowego" borykam się z szorstkimi krostkami w okolicach żuchwy. Jest to o tyle uciążliwe, co nieestetyczne i nieprzyjemne w dotyku. Skóra w tym miejscu stała bardzo wymagająca i nawet otarcia powodują zaczerwienienie. Zasięgnęłam już porady farmaceuty, przez jakiś czas stosując krem przeciw alergiczny - pomogło na kilka dni, później wszystko wróciło do stanu sprzed kremowania. Zakupiłam nawet Tribiotic do smarowania, który miałby likwidować ewentualne stany zapalne i działać jeśli byłaby to bakteria - nic z tego. Okładami z rumianku udało mi się uspokoić skórę, pozostały tylko nieestetyczne grudki.  

W celu poprawy ogólnego wyglądu cery postanowiłam rozpocząć kurację kwasami (migdałowym :) ). Przez pierwsze dwa tygodnie planuję stosowanie 5% toniku według przepisu mojego guru wśród ceromaniaczek italiany :D. Jeśli nie wystąpią reakcje alergiczne, bądź inne nieporządne  mam zamiar powtarzać raz w tygodniu peeling na bazie kwasu migdałowego, także według przepisu, który znajdziecie w tej notce. W tym celu zamówiłam też papierki lakmusowe, które mi się skończyły oraz olejki arganowy i makadamia - zamiast kremu nawilżającego :)
 Jeśli będziecie ciekawe na pewno zdam relację z kuracji kwasami :)

Ale nie byłabym sobą gdybym w zakupach nie uwzględniła kilku kosmetyków włosowych - jedwab, elastynę, które mam na wykończeniu, a także ekstrakty, które są dla mnie nowością ;) Na ich bazie mam zamiar sporządzić mgiełkę do włosów :) Glinka biała - w celu zrobienia maseczki na skalp zmniejszającej przetłuszczanie.


ZYSKOWA LISTA ZAKUPOWA



Koniec


Nawiasem mówiąc mam wielką nadzieję, że w końcu uda mi się wybrać do fryzjera, moje końcówki od początku włosomaniactwa nigdy nie wyglądały tak źle. 

Też tak macie, że nie macie na nic czasu?:D
Uczelniany szał!

Miłego weekendu :*

23 komentarze:

  1. Jestem bardzo ciekawa kurcacji kwasami, bo sama po przeczytaniu bloga italiany kilka razy wzdłuż i wszerz;) mam zamiar zrobić jako pierwszą właśnie tę kurację. Na razie kompletuję wiadomości i pieniądze. Najpierw muszę pomyśleć o jakimś dobrym filtrze, bo jak na razie, żaden mi się nie spodobał ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. właśnie kilka dni temu rozpoczęłam kurację tonikiem z kwasami AHA :) na razie jest super, wszystko bardzo szybko się goi :) jednak trochę boję się o moje naczynka, dlatego muszę znaleźć jakiś inny kwas (chyba owocowe są w miarę bezpieczne, ale muszę to jeszcze sprawdzić)
    moje zakupy zyskowe też pewnie wyglądałyby bardziej 'cerowo' niż 'włosowo' :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i dziękuję za taga - dopiero teraz zauważyłam :D

      Usuń
    2. W takim razie pozwolę sobie odpowiedzieć tutaj, bo nie wiem, kiedy uda mi się napisać post ze wszystkimi tagami :)

      1.Pseudonim (Masz? Jaki? Skąd się wziął?) -Typowo na potrzeby bloga. Miód jest moim ulubionym półproduktem.
      2. Kim chciałaś zostać gdy byłaś mała? Strażakiem :)
      3. Ulubiona bajka dzieciństwa - Księżniczka Łabędzi ;)
      4. Najprzyjemniejszy czas w ciągu dnia to… - Chwila, którą mogę poświęcić na relaks. Czasem jest to tylko kąpiel w wannie, czasem spacer po plaży.
      5. Bez czego nie wyobrażasz sobie życia? - Bez mojego Ukochanego, bez uśmiechu, bez słońca
      6. Słodkie czy pikantne? - słodkie, jak miód ;) :)
      7. Dusza artystyczna czy umysł ścisły? - zdecydowanie dusza artystyczna, chociaż ze względu na studia muszę łączyć te dwa składniki ;)
      8. Podążasz za modą i trendami? - w raczej umiarkowany sposób, nie jestem ofiarą ani mody, ani nieczułą na trendy osobą :)
      9. Ulubiony gadget, bez którego ciężko Ci się obejść to…
      - Czytnik ebooków - umila nudne wykłady, mogę go ze sobą zabierać wszędzie i nie martwić się, że te książki są tak bardzo ciężkie :D
      10.Ulubiony kosmetyk „ze spożywczego”? - Zdecydowanie miód - świetnie nawilża i pięknie pachnie.
      11.Szczotka czy grzebień? - Grzebień drewniany TBS :)

      Usuń
    3. Wszędzie miód:D ale wybaczam :D także jest moim ulubionym spożywczym składnikiem :)

      Usuń
    4. Słodki Miód strażakiem :) no proszę :) a miód tez uwielbiam i codziennie spożywam!

      Usuń
  3. Mnie też Italiana przekonała do do peelingów kwasowych. Zaczęłam od kwasu jabłkowego, ale następnym razem kupię migdałowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a miałam go zamówić! No trudno:D następnym razem:D

      Usuń
  4. nigdy nie używałam peelingów kwasowych i nie wiem czy bym się na nie zdecydowała. nie mam większych problemów z cerą, ale za to bardzo łatwo ją podrażnić, więc muszę uważać z kosmetykami nakładanymi na twarz. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja sama męczę się teraz z krostkami, które zamieniają się w małe ranki- dzięki za przypomnienie o istnieniu Tribioticu:) tak na marginesie- masz malutki błąd- zjadłaś "ws" "Przez pierze dwa tygodnie":)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj kusicie tym ZSK...już 3 razy prawie nazamawiałam ale odeszłam od tego pomysłu bo mało kasy zostało :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D ja niemal zawsze zamawiam na ZSK bo chyba mają najatrakcyjniejsze ceny i bogaty asortyment :)

      Usuń
  7. No to jak wszystkich chętnych to zgłaszam się na ochotnika! Choc jak napisałaś o tym braku czasu, to znowu poczułam wyrzut sumienia, że dawno mnie w sieci nie powinno byc.... ;)

    1. Pseudonim (Masz? Jaki? Skąd się wziął?)
    Nie mam, ale jak bylam mała wołali na mnie Siwa (miałam białe wręcz włosy - gdzie się podziały? :))

    2. Kim chciałaś zostać gdy byłaś mała?
    Stewardesą, ale też policjantką.

    3. Ulubiona bajka dzieciństwa
    Nie miałam chyba ulubionej... może Smerfy?

    4. Najprzyjemniejszy czas w ciągu dnia to…
    Rano! Kawa....

    5. Bez czego nie wyobrażasz sobie życia?
    Bez moich bliskich.

    6. Słodkie czy pikantne?
    Jedno i drugie :) Uwielbiam jeśc - najlepiej smacznie i zdrowo.

    7. Dusza artystyczna czy umysł ścisły?
    Ani jedno ani drugie, chyba humanista raczej ze mnie...

    8. Podążasz za modą i trendami?
    Tak, ale i tak wybieram klasykę. Nie lubię ciuchów na jeden sezon... wolę proste i wygodne ciuchy.

    9. Ulubiony gadget, bez którego ciężko Ci się obejść to…
    Telefon i mp3.

    10. Ulubiony kosmetyk „ze spożywczego”?
    Odpowiem jak Słodki Miód: miód!

    11. Szczotka czy grzebień?
    Jedno i drugie - szczotka z naturalnego włosia + grzebień drewniany ;)


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. włosy z wiekiem ciemnieją, wiem coś o tym :) jak byłam malutka miałam słomkowe włosy :). Naprawdę chciałaś zostać stewardesą?:D Nietypowe marzenia:P u mnie wszystkie dziewczyny chciały być aktorkami albo piosenkarkami:D

      Usuń
  8. O nie, nie mam chyba takiej duszy chemika. Z moimi zdolnościami pewnie usunęłabym sobie syfki razem ze skórą :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w sumie to trochę o to chodzi:D wylinka musi być :)

      Usuń
  9. Dziękuję za wyróżnienie! :):* zaraz odpowiem u siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. hej:) na pytania odpowiem - dzisiaj lub jutro:) dziękuje

    kwas migdałowy może Ci pomóc na te grudki, ja obecnie stosuję krem z kwasem azelainowym z biochemii urody - to jest typowo kwas antytrądzikowy i już widzę pierwsze efekty:) czekam na Twoje relacje jak Ci pomógł migdał:)

    OdpowiedzUsuń
  11. myślałam o zamówieniu tego kremu, ale nie chcę przedobrzyć, zwłaszcza, że mam wrażliwą skórę i pewnie będzie schodzić jak ta lala:)

    OdpowiedzUsuń




Nie zgadzam się na kopiowanie tekstów i zdjęć mojego autorstwa bez mojej zgody lub podania źródła.
Treści publikowane na moim blogu podlegają ochronie przez prawo autorskie. Przeglądając tą stronę akceptujesz korzystanie z plików cookie.