niedziela, 25 sierpnia 2013

Zestawienie sklepów z półproduktami kosmetycznymi, gdzie kupimy najtaniej?

Wpis zestawiający sklepy z kosmetykami rosyjskimi cieszył się nie małą popularnością i zainteresowaniem, dlatego pozwoliłam sobie na skonfrontowanie także sklepów z półproduktami do tworzenia własnych kosmetyków. 
Ocena sklepów z półproduktami była jednak nie lada wyzwaniem, ponieważ w różnych miejscach znajdujemy produkty o różnej gramaturze, dlatego w nawiasach podawałam na jaką ilość przeliczone zostały przeze mnie ceny. Pod każdą ceną są także "szczegóły" gdzie znajdziecie dodatkowe informacje dotyczące produktów. Przyjęłam także punktację od 0-5pkt w zależności od cen, jeśli danego produktu sklep nie ma w swojej ofercie przyznawałam 0 pkt. 

Jakie sklepy wzięłam pod uwagę? Było to 6 sklepów, a w śród nich najpopularniejsze :)
Mazidla.com, ZSK, ecospa.pl, e-naturalne, beautyever.pl oraz zielonyklub.pl

Sprawdziłam gdzie najtaniej kupimy min. białą glinkę, masło shea, hydrolat lawendowy czy glicerynę. 

Glinka biała KAOLIN (Ceny w przeliczeniu na 100g)
24,07
11,80
8,20
11,02
8,40
17,50
link (bentonit.)
0 pkt
2 pkt
5 pkt
3 pkt
4 pkt
1 pkt
Masło shea (Ceny w przeliczeniu na 200g)
36,14
14,99
35,00
19,68
24,80
26,33
link (rafinowane)
link (rafinowane)
0 pkt
5 pkt
1 pkt
4 pkt
3 pkt
2 pkt
Keratyna (Ceny w przeliczeniu na 10g)
4,94
2,66
4,27
-
2,63zł
-
link fitokeratyna


2 pkt
4 pkt
3 pkt
0 pkt
5 pkt
0 pkt
Penthenol 75% witamina B5 (Ceny w przeliczeniu na 30gr)
12,30
9,61
8,82
17,71
9,50
8,99
link 30ml=34gr
link 30ml=34gr
link 100%
1 pkt
2 pkt
5 pkt
0 pkt
3 pkt
4 pkt
Hydrolat Lawendowy (Ceny w przeliczeniu na 100ml)
10,98
4,95
9,90
-
10,90
4,60
link 100ml=100g

link 100ml=100g
1 pkt
4 pkt
3 pkt

2 pkt
5 pkt
Gliceryna roślinna (Ceny w przeliczeniu na 100ml)
11,79
6,65
8,00
7,20
11,75
6,50
link 1ml=1,24gr
link 1ml=1,24gr
0 pkt
4 pkt
2 pkt
3 pkt
1 pkt
5 pkt
4 pkt
21 pkt
19 pkt
10 pkt
18 pkt
17 pkt

I miejsce - 21 pkt ZróbSobieKrem 
Tutaj i ja kupuję najczęściej. Przede wszystkim z powodu bardzo bogatego asortymentu no i dość dobrych cen :) Aż cztery produkty z wybranych przeze mnie sześciu były oznaczone jako tanie lub najtańsze. Produkty są zawsze solidnie zapakowane, z długą datą przydatności. Dodatkowo w zsk'u możemy połączyć wysyłkę z kolorówka.com co bardzo mi odpowiada :) Co więcej w paczkach ze sklepu ZSK niemal zawsze znajduję mini prezenty i dodatki, które możecie zobaczyć tutaj.

II miejsce - 19 pkt ecospa.pl
Dla mnie to zupełna nowość :) Sklep poznałam dopiero przy przygotowaniu dla was tego wpisu. Sklep okazał się być bogatym w różnego rodzaju eco-półprodukty. Jest trochę inny od całej reszty. Poza tym jeśli mam powiedzieć jak powinien zorganizowany być sklep internetowy z półproduktami - to to... właśnie w ten sposób :) Poza tym sklep oferuje swoje produkty w prześlicznych jednakowych buteleczkach i opakowaniach. Wygląd ma znaczenie! :)

III miejsce - 18 pkt e-naturalne
Drugi sławny sklep na podium. Dobrze zapracował sobie na swoje III miejsce :) Podobnie jak w ZSKu mamy tu bardzo bogaty asortyment i dość dobre ceny. 

IV miejsce - 17 pkt beautyever.pl
Sklep stracił możliwość wejścia na podium przede wszystkim za brak keratyny w asortymencie. Mnie nie udało się zrobić tam jeszcze zakupów z powodu braku konserwantu, na którym mi strasznie zależało. Jeśli jednak zastanawiacie się nad zakupami w beautyever to sklep gorąco polecam, sklep oferuje naprawdę dobre ceny (2 razy oznaczony jako najtańszy i 1 jako tani

V miejsce - 10 pkt zielonyklub.pl
Ceny nie są złe, jednak asortyment jeszcze dla mnie nie wystarczający, bo jak wiadomo w internecie zakupy w dwóch miejscach to dwa koszty przesyłek, a tego nie lubimy :) 

VI miejsce - 4 pkt Mazidla.com
Naprawdę bogaty asortyment! Jednak ceny... pozostawiają trochę do życzenia. Nie mniej jednak strona jest bardzo przemyślana i jeśli posiadacie jakieś kody rabatowe lub promocję na mazidłach to sklep wydaje się być atrakcyjny :)

Oczywiście wpis należy brać z lekkim przymrużeniem oka, ceny przeze mnie wyliczone czasem posiadają małe zakłamania, np. ze względu na przeliczanie ml na gramy itp. Warto też rozglądać się za najtańszą przesyłką czy bonami i kodami rabatowymi :)

Edit: 18:30 Dołączam także zestawienie po ucięciu produktów, których nie ma w niektórych sklepach. Czy coś się zmieniło? :)

Glinka biała KAOLIN (Ceny w przeliczeniu na 100g)
24,07
11,80
8,20
11,02
8,40
17,50
link (bentonit.)
0 pkt
2 pkt
5 pkt
3 pkt
4 pkt
1 pkt
Masło shea (Ceny w przeliczeniu na 200g)
36,14
14,99
35,00
19,68
24,80
26,33
link ECO
link (rafinowane)
link ECO
link ECO
0 pkt
5 pkt
1 pkt
4 pkt
3 pkt
2 pkt
Penthenol 75% witamina B5 (Ceny w przeliczeniu na 30gr)
12,30
9,61
8,82
17,71
9,50
8,99
link 30ml=34gr
link 30ml=34gr
link 100%
1 pkt
2 pkt
5 pkt
0 pkt
3 pkt
4 pkt
Gliceryna roślinna (Ceny w przeliczeniu na 100ml)
11,79
6,65
8,00
7,20
11,75
6,50
link 1ml=1,24gr
link 1ml=1,24gr
0 pkt
4 pkt
2 pkt
3 pkt
1 pkt
5 pkt
1 pkt
13 pkt
13 pkt
10 pkt
11 pkt
12 pkt

I/II miejsce zróbsobiekrem.pl oraz ecospa.pl,
III miejsce beautyever.pl , wcześniej e-naturalne
IV miejsce e-naturalne, wcześniej beautyever
V miejsce zielonyklub.pl
VI miejsce Mazidla.com

Jak widać zbyt wiele nie uległo zmianie :)
Wyniki oczywiście należy traktować z lekkim przymrużeniem oka, głównie ze względu na to, że w różnych sklepach występowały produkty o różnej gramaturze. Wyniki mogą być lekko przekłamane zwłaszcza jeśli chodzi moje wyliczenia w zamianie ml na gramy i odwrotnie. :) Poza tym nie sposób wziąć pod uwagę dodatkowych rabatów, voucherów i innych. Wyniki będą także różne w zależności od naszej "listy zakupów" ;)

A Wy gdzie kupujecie najczęściej?

24 komentarze:

  1. Hmm ... myślę, że sprawiedliwiej byłoby porównać produkty, które są dostępne we wszystkich sklepach, bo tak porównanie wychodzi niemiarodajne i wygrywa sklep, w którym są wszystkie porównywane produkty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie tak, ja jednak przyjęłam taką kolejność ponieważ możemy wtedy zauważyć i ocenić ewentualne braki w asortymencie :) Bo jak wiadomo to często zmusza nas do zrobienia zakupów w kilku miejsca co podwaja koszty wysyłki.
      Aby jednak sprawiedliwości stało się zadość umieszczam tabelę po wycięciu produktów których nie ma :) Jak widać zbyt wiele się nie zmieniło

      Usuń
    2. W sumie może i masz rację, ale zawsze fajnie wyglądają dwie tabelki, bo kolejność sklepów się zmieniła. ;)

      Usuń
  2. przydatny post ;) dawno nie robiłam zakupów online ale najczęściej wybierałam Biochemię urody

    OdpowiedzUsuń
  3. przyda mi się takie zestawienie:) dzięki Paulinko:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne zestawienie.
    Najczęściej kupuję w ZSK. Lubię ten sklep, przede wszystkim za duży wybór półproduktów i akcesoriów, ale także za przejrzystość strony i szybkość realizacji zamówień.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czemu w tej samej tabelce masła rafinowane i nierafinowane? x:

    OdpowiedzUsuń
  6. świetne zestawienie, ale np warto wspomnieć, że najtańsza przesyłka na e-naturalne to 6,20zł )list ekonomiczny) a na zsk już chyba 12zł, ecospa 10,90zł z tego co widzę :) a to jednak drobna bo drobna, ale różnica dla studenckiej kieszeni ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. zachęciłaś mnie do zakupów. :) Tym bardziej, że nie kupowałam sobie jeszcze żadnych półproduktów

    OdpowiedzUsuń
  8. Póki co kupowałam z e-naturalne i ZSK. Faktycznie w tym drugim ceny są zdecydowanie niższe.
    Dobre zestawienie! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. było już takie zestawienie na blogu tutaj: http://biochemiakosmetyczna.blogspot.com/2013/08/porownanie-sklepow-z-poproduktami-cz-i.html i jest gdzieś tam część2 - wg mnie lepiej zrobione porównanie bo bardziej kompleksowo, podzielone na kategorie i jest więcej sklepów..pozdro:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe i na pewno bogatsze zestawienie, dlatego trafiło do dzisiejszego posta z przeglądu blogosfery :) Przyda się wielu czytelnikom.

      Usuń
    2. :) dlatego podałam linka dla zainteresowanych tematem

      Usuń
  10. Bardzo ciekawa tabelka - ostatnio taka z rosyjskimi kosmetykami pomogła mi odnaleźć sklep o którym w ogóle nie słyszałam wcześniej. Zaowocowało to złożeniem zamówienia:D

    OdpowiedzUsuń
  11. Chyba moja ulubiona seria notek:) Fajnie, że poświęcasz tyle czasu, żeby nam wszystko porównać <3

    OdpowiedzUsuń
  12. nigdy nic nie kupowałam z tych stron, musze koniecznie zajrzeć na kupsobiekrem ! kochana , ile Ty pracy wkładasz w te posty, jestem pod wrażeniem ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super zestawienie Ty nasza pracowita pszczółko :-* Dzięki Tobie wiem, że moje pierwsze półprodukty zamówię na ZSK ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja kupuję na ZSK i jak widać dobrze na tym wychodzę :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Niesamowity rozrzut cenowy. Bardzo przydatne zestawienie, będę o nim pamiętać :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kupuje w ZSK ze względu na spory wybór:) I jak juz robie zamówienie to kupuje sporo (a tam zawsze cos ciekawego dorzucą w gratisie ) ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetne zestawienie:) Ja skorzystałam kiedyś tylko z ZSK

    OdpowiedzUsuń
  18. super post, pomogłaś mi zdecydować się na zakupy na zsk ;)
    pozdrawiam
    http://raspberryandstrawberrybeauty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń




Nie zgadzam się na kopiowanie tekstów i zdjęć mojego autorstwa bez mojej zgody lub podania źródła.
Treści publikowane na moim blogu podlegają ochronie przez prawo autorskie. Przeglądając tą stronę akceptujesz korzystanie z plików cookie.