niedziela, 18 maja 2014

Domowe sposoby na zdrową skórę głowy - kwaśne = dobre

O tym, że ze skórą głowy mogą być problemy wie pewnie każda z nas, a jak już kiedyś wspominałam tylko zdrowa skóra głowy da piękne plony. Mniej więcej właśnie dlatego nie warto skupiać się w zewnętrznej pielęgnacji  wyłącznie na włosach na długości, ale przede wszystkim na skórze głowy. Dziś wpis o domowych sposobach na zdrową skórę głowy.
Domowe zabiegi na skalp dobrze jest stosować regularnie, u mnie wypada to mniej więcej co dwa tygodnie. Jeśli bierzecie udział w akcji Anwen Niedziela dla włosów śmiało możecie dorzucić do niej także pielęgnację skóry głowy. 

Nie bez powodu większość domowych środków polecanych na skórę głowy ma kwaśny odczyn. Chroni ją on między innymi przed rozwojem bakterii i grzybów, a także zaleganiem niekorzystnych pozostałości szamponów, odżywek. Stosowanie kwaśnych produktów pielęgnacji skóry głowy sprzyja także przedłużeniu świeżości.

  • Cytrynę można wykorzystać na dwa sposoby. Ja zazwyczaj stosuję ten prostszy - zamiast wyciskać sok z cytryny i później nakładać na skórę głowy za pomocą strzykawki przekrawam ją w połowie i całym owocem pasuję skalp ;) Po upływie kilkunastu minut myję włosy szamponem jak zwykle. Jeśli Waszej skórze głowy brakuje nawilżenia możecie sok z cytryny zmieszać z olejem lub masłem (oliwą z oliwek, kokosowym, shea).
  • Z jabłkiem jest już troszeczkę trudniej, bo jest mniej soczyste, dlatego w tym wypadku wybieram często gotowe soczki, o krótkich terminach przydatności (np. Cymes, albo soczki biedronkowe). Plusem takiego domowego zabiegu jest przyjemny zapach, dlatego czasem zdarza mi się stosować jabłko już po myciu włosów :)
  • Jogurt jest niezastąpiony w walce z łupieżem przede wszystkim dlatego, że zmniejsza łuszczenie się skóry. Istnieją nawet sposoby mieszania jogurtu z niewielką ilością czarnego pieprzu, jednak osobiście ich nie stosowałam. Po nałożeniu jogurtu na skalp (niezależnie jaką opcję wybierzecie) należy zawinąć głowę w ręcznik, a po minimum 20 minutach spłukać ciepłą wodą i umyć skórę głowy delikatnym szamponem.
  • Najskuteczniejszą domową metodą na pozbycie się łupieżu okazało się u mnie już dawno temu dodanie aspiryny do szamponu. Po rozkruszeniu dwóch tabletek dodaję je do niewielkiej ilości szamponu, przed samym myciem włosów. Aktualnie metodę zaniechałam bo nie mam problemów z łupieżem, ale myślę, że nie jedna z Was może ją wykorzystać, przy niewielkim łupieżowym problemie.
Chętnie przeczytam o Waszych domowych sposobach na zdrową skórę głowy :) Piszcie koniecznie!


23 komentarze:

  1. Nigdy nie słyszałam o tym, że jogurt naturalny pomaga w walce z łupieżem. :O

    OdpowiedzUsuń
  2. O tych sposobach jeszcze nie słyszałam, na pewno wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. aspiryna do szaponu :D muszę spróbować, jak znów wyskoczy mi łupież :D

    OdpowiedzUsuń
  4. A cytryna nie rozjaśni włosów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiedziałam, że o czymś zapomniałam - w przypadku ciemnych włosów lepiej uważać z cytryną, przy zbyt częstym stosowaniu może rozjaśnić włosy :)

      Usuń
  5. Nie znałam tych wszystkich sposobów.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jogurt naturalny? Pierwsze słyszę. :) Bardzo ciekawe, muszę o tym poczytać więcej.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio bardzo pulubiłam nakładanie maski drożdżowej na włosy - dobrze koi suchą skórę

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie mam problemu ze skalpem, ale od czasu do czasu robię płukankę z octu jabłkowego :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Musze wypróbować polewać płukanką z kwasu mlekowego nie tylko długość, ale też i skalp ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Na szczęście udało mi się to opanować eliminując kosmetyki wywołujące problem. Kiedyś jednak z łupieżem walczyłam stosując szampon z miodu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Sok z cytryny można zastosować jako wcierkę? Nie wysuszy?

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie słyszałam o żadnym z tych sposobów ale napewno wypróbuje !! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Musze wreszcie sprobowac z tym jogurtem ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytałam gdzieś kiedyś, że bardzo dobrze skórze głowy robią peelingi domowej roboty lub kupne ( oczywiście specjalnie do tego celu dostosowane). Muszę spróbować cytryny :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie słyszałam o tych sposobach, ale chętnie wypróbuje pomysł z jogurtem na łupież.

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie miałam pojęcia, że istnieją takie sposoby. Chyba czas je wypróbować :) Dziekuję za inspirację!

    Naatz / www.wlosomaniaczkipisza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. ja teraz testuje salicylol (mieszanka kwasu z olejkiem rycynowym) niska cena dobrze sie zapowiada :))
    u mnie dziś 1-wsze urodziny bloga i Konkurs będzie mi miło jeśli zaglądniesz :)) Zapraszam :))
    mybeautyjoy.blogspot.co.uk/2014/05/urodzinki-konkurs-rozdanie.html

    OdpowiedzUsuń
  18. chyba sprawdzę tą cytrynę, ciekawa jestem jak się to sprawdzi :) a z tym jabłkiem to chyba nieee :D

    OdpowiedzUsuń
  19. czy na skórę głowy mogę położyć wymieszany olejek rycynowy z olejkiem migdałowym lub z pestek winogron? albo z olejem musztardowym?

    OdpowiedzUsuń
  20. Znam maseczkę aspirynową i czasem używam :) Super post i extra blog. Zostaję u Ciebie :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Pierwszy raz spotkałam się z takimi domowymi sposobami. Bardzo to pomocne.

    OdpowiedzUsuń




Nie zgadzam się na kopiowanie tekstów i zdjęć mojego autorstwa bez mojej zgody lub podania źródła.
Treści publikowane na moim blogu podlegają ochronie przez prawo autorskie. Przeglądając tą stronę akceptujesz korzystanie z plików cookie.