czwartek, 18 lipca 2013

Przegląd szczotek z naturalnym włosiem - jaki rodzaj wybrać?


Można by mówić, że żadne włosowe akcesorium nie może równać się z porządnym odżywieniem za pomocą maski, olejku, odżywki. Dla mnie zakup szczotki z naturalnego włosia to jedna z  lepszych decyzji całego włosowego szału :) 


Po pierwsze i chyba najważniejsze powinnyśmy skupić się na wyborze włosia. Na rynku największą przewagę stanowią szczotki z włosia dzika, możemy wybierać spośród jasnej lub ciemnej szczeciny
Poza tym robi się także szczotki z włosia koziego (są one znacznie miększe od włosia dzika, nadają się do czesania włosów bardzo cieniutkich i delikatnych, dlatego przeznacza się je głownie dla dzieci)

Co więcej możemy wybrać sposób osadzenia włosia. Może ono być osadzone bezpośrednio w drewnie - jest to rozwiązanie najczęstsze (tak osadzane są szczotki Khaja). Taką szczotkę znacznie łatwiej czyścić ponieważ włoski są od siebie oddalone w znacznym stopniu. Zbiera się pomiędzy nimi kurz, jednak łatwo da się go wyjąć podważając lub wyciągając pincetą. 
Można wybrać także szczotkę pneumatyczną - i ja wolę to rozwiązanie - włosie lepiej dopasowuje się do kształtu głowy, przez co ma się wrażenie, że mniej drapie ;) Minusem jest znaczna trudność w oczyszczaniu szczotki pneumatycznej. 
Możemy wybrać także szczotkę z rozczesywaczem - tzn. dodatkową plastikową szpilką. Takie rozwiązanie nada się przede wszystkim do włosów bardzo grubych, plątających się. 



Kształt i wielkość wybranej przez nas szczotki jest równie ważna co włosie. Szczotki okrągłe przeznaczone są przede wszystkim do modelowania włosów. Możemy tutaj wybierać spośród rozmaitych rozmiarów. Największy wybór okrągłych szczotek z włosia posiada chyba GORGOL. Znajdziemy tu szczotki o różnych średnicach, od tych najmniejszych Ø 22, aż do szczotek szerokich Ø 33/66. 
Szczotki płaskie najlepsze będą do codziennego rozczesywania włosów. Te prostokątne, największe najlepiej sprawdzą się u gęstowłosych i długowłosych ;) Owalne, średniej wielkości u posiadaczek włosów mniej gęstych, do łopatek.

Poza wymienionymi wyżej rodzajami możemy również decydować o rękojeści. Mimo, że najczęściej szczotki z naturalnego włosia posiadają drewniane rączki do można spotkać też łatwiejsze w utrzymaniu rękojeści plastikowe. Ja skłaniam się ku standardom i wybieram szczotkę drewnianą - która jest przede wszystkim antystatyczna. 

Macie swoje ukochane szczotki? Jestem ciekawa jak u was się sprawdzają :)

Edit: 19.07 
Dla wszystkich zainteresowanych szczotkami Gorgol. Co prawda nie są one zbyt dobrze dostępne na allegro i/lub w sklepach internetowych, jednak udało mi się uzyskać informację - Możliwy jest zakup szczotek (chodzi o pojedyncze sztuki) przez klienta indywidualnego bezpośrednio ze strony producenta. Wystarczy napisać wiadomość na podany na stronie adres z indeksami wybranych produktów :) Otrzymamy wtedy proformę. 

Starsze wpisy:


39 komentarzy:

  1. Mam Khaję (z ciemnnym włosiem na jasnym drewnie) ale marzy mi się jeszcze wielka płaska szczotka z włosia, bo wiem (miałam plastikową) że szczotka w takim kształcie prostuje mi włosy tak po prostu, przy rozczesywaniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś zadowolona z tej sztoki z tej firmy ?

      Usuń
    2. Aa i dobrze rozczesać włosy ? nie ciągnie włosów ? i czy elektryzuje ?

      Usuń
    3. Miałam okazję używać szczotki Kahaja, jej włosie jest dużo sztywniejsze, dłuższe i mniej podatne (oczywiście gdy nadal mówimy o dziku, nie kozim). Chyba większość szczotek tego typu może potencjalnie elektryzować - dlatego wybieramy zawsze z rączką antystatyczną czyli drewnianą (wszystkie szczotki Khaja taką posiadają)

      Usuń
  2. Post bardzo dla mnie przydatny, brakuję mi takiej szczotki w moim arsenale rady się przydadzą:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja muszę kupić w końcu drewniany grzebień, bo ciągle czeszę się plastikowym..

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja używam tylko grzebienia:)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja zdecydowanie polecem z dodatkim tych plastkikowych igielek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też mam szczotkę z włosia dzika, jest fajna bo nie plącze włosów, ale trochę je puszy, mam chyba za cienkie włosy na dzika... Mam też pneumatyczną i przyznam Ci rację, że z jej oczyszczaniem jest pewien kłopot.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli puszy to spróbuj po umyciu delikatnym szamponem nałożyć na nią odżywkę :)

      Usuń
  7. Ja mam szczotkę z włosia dzika, drewnianą, pneumatyczną, owalną i z ciemną szczeciną. Muszę przyznać, że nie jest tak prosto rozczesać nią włosy. Wydaje mi się, że znacznie dłużej muszę je czesać. Jest bardzo delikatna dla włosów. Nie szarpie, a włosy mniej się później plączą. Zauważyłam też, że są bardziej gładkie :) zdecydowanie polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mam Khaję z ciemnym włosem (Ewa) i jestem z niej bardzo zadowolona. Oczyszcza włosy z kurzu i fajnie rozczesuje. Od momentu kiedy ją kupiłam rozczesuję włosy parę razy dziennie, bo po rozczesaniu są mięciutkie w dotyku i puszyste:)
    Zapraszam do mnie:

    nailseyes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja kupiłam ostatnio na próbę, szczotkę z naturalnego włosia w hebe i jak na moje włosy, które są dość gęste i grube bardzo słabo rozczesuje. W planach miałam szczotkę Khaja, ale chyba się wstrzymam. Jeszcze czeka na mnie TT i następna szczotka z naturalnym włosem będzie z igiełkami.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ooo super, właśnie stoję przed wyborem pierwszej "porządnej szczotki" i nie do końca wiem jeszcze, na którą się zdecydować ;) Ale ale, może wy mi doradzicie? Mam gęste, ale cienkie włosy do połowy pleców, więc czy to jeszcze mała, czy już duża szczota? ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam TT ale nie jestem do końca zadowolona, jednak chwilowo mam inne wydatki i zakup szczotki z włosia muszę odłożyć na później ;)
    Ale post bardzo przydatny, na pewno do niego wrócę kiedy już będę szczotkę kupować ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. ja mam szczotkę z włosia z dzika z rozczesywaczem , ale co jest najlepsze w niej to fakt, że jest wykonana z bambusa ; ) jestem z niej zadowolona, ale chcę też kupić sobie taką zwykła bez żadnych dodatków :P

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam szczotkę marki Gorgol, z włosia dzika, płaska :) Uwielbiam ją!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja mam szczotkę prostokątną z włosem dzika.
    Rękojeść jest drewniana i dobrze się ją ,,trzyma''. Świetnie rozczesuje i ,,nabłyszcza'' moje włosy :)

    OdpowiedzUsuń
  15. wolę grzebienie:) a po takiej szczotce z naturalnego włosa pięknie błyszczą włosy:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja mam z włosiem dzika z Khaji z ciemną szczeciną, owalną i jest całkiem w porządku :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja mam ciemna szczotke, khaja i jestem zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Zastanawiam się, czy kolor szczeciny dzika ma znaczenie jezeli chodzi o wplyw na wlosy? i czy któras z Was stosuje do modelowania takie wlasnie szczoty z naturalnego włosia? odnoszę wrażenie ze się nie sprawdzają, moze dlatego ze uzywam oliwii garden która jestem w stanie ulozyc wlosy niemal idealnie jak bym wyszla od fryzjera:)Marta.T

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny post, właściwie to do tej pory nie zastanawiałam się nad rodzajem i jakością szczotki, mam tam jakąś, ale teraz wiem, że muszę zainwestować w porządną, bo to ważny element włosowej pielęgnacji :)

    OdpowiedzUsuń
  20. ciekawy post :) ja skłaniam się ku dzikiej szczotce, ale od kiedy mam plastikowego TT ten zakup został mocno przesunięty :) może za jakiś czas dzik znowu chwyci mnie za serce/portfel :D
    pozdrawiam, A

    OdpowiedzUsuń
  21. To chyba moje numer jeden na zakupowej liście ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. właśnie zamówiłam swoją pierwszą szczotkę z naturalnego włosia

    OdpowiedzUsuń
  23. Chcę zakupić taką szczotkę ale nie wiem jaką mam wybrać. Mam długie i gęste włosy strasznie się plączą po umyciu już nie wiem co mam robić z tymi włosami aby się tak nie plątały.

    OdpowiedzUsuń
  24. Kilka dni temu natknęłam się na Twój blog i jestem z tego powodu bardzo zadowolona:)
    Mam bzika na punkcie włosów, piszesz ciekawe posty i z pewnością mogę powiedzieć, że od dziś masz nowego, stałego czytelnika:) Znaczy się czytelniczkę:)

    Dodaję oczywiście do obserwowanych :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Pomocy!
    Jaką szczotkę wybrać? Rodzaj i kolor włosia, kształt i wielkość? Mam długie, ale cienkie i łamliwe włosy, bardzo też się elektryzują, więc co wybrać? Jaką firmę polecacie? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolor nie ma większego znaczenia - bardziej chodzi o to, że te z jaśniejszego włosia są często z koziego, są delikatniejsze. Do włosów cienkich powinna wystarczyć szczotka średnia. Gorgol ma szczotki o miększym włosiu niż np. Khaja dlatego przy włosach łamliwych pewnie lepiej się sprawdzą - wszystkie informacje zawarte są w poście ;)

      Usuń
  26. Szukam dla siebie takiej szczotki ( na razie mam taką pół na pół, włosie + syntetyczne igiełki ), ale boje się, że mi dobrze włosów nie będzie rozczesywała, a taka szczotka jednak trochę kosztuje.

    OdpowiedzUsuń
  27. a ja sobie cenię z kózki ! ;) nie łamie moich cienkich włosów tak jak dzik. Chociaż na początku byłam pewna, że to dzik jest najlepszą decyzją. Teraz zdecydowanie polecam kozę cienkowłosym :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Jaką szczotkę doradzacie przy cienkich, ale dosyć gęstych włosach za łopatki? :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Witam,
    Bardzo chciałam dostać w prezencie świątecznym szczotkę Khaja z włosia dzika... a dostałam taką ze sklepu muller przywiezioną z Niemiec. Producent zapewnia, że bardzo wygładza włosy, stają się bardziej błyszczące. Na samej szczotce jest napisane z czystego włosia dzika a szczotka pięknie się prezentuje. i tu moje pytanie kochane włosomaniaczki możecie opisać słowami jak wygląda wasze włosie jakie jest w dotyku itp. Wiem, że dziwnie brzmi moja prośba, ale dopiero co doprowadziłam włosy do porządnego wyglądu a na szczotce jest napisane MADE IN CHINA i jestem przerażona, nie wiem czy jej używać, nie chcę zniszczyć znów włosów. Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi i życzę wszystkim Wesołych Świąt.

    OdpowiedzUsuń
  30. Polecam ci ta szczotkę sama używam od 3 miesięcy i jestem bardzo zadowolona mam włosy do łopatek http://www.twojewlosy.pl/product-pol-4621-Termix-Profesional-szczotka-pneumatyczna-z-naturalnego-wlosia-dzika.html

    OdpowiedzUsuń




Nie zgadzam się na kopiowanie tekstów i zdjęć mojego autorstwa bez mojej zgody lub podania źródła.
Treści publikowane na moim blogu podlegają ochronie przez prawo autorskie. Przeglądając tą stronę akceptujesz korzystanie z plików cookie.