środa, 4 lipca 2012

Jantar - gdzie kupić? jak stosować? skuteczny? - moja recenzja

[wpis zaktualizowany grudzień 2013]
Dzisiaj... wszystkim znany, powszechnie lubiany Jantar.

Opakowanie: szklana buteleczka z plastikowym dozownikiem (uwaga na wstrząsanie! raz mi wypadł (dozownik) :D - tak jestem wrodzoną ciamajdą)
konsystencja: wodnista, ale lekko zawiesinowata, przy aplikacji czuć lepkość, dlatego jeżeli tak jak ja min. chcecie używać jej do ułożenia włosów proponuję minimalną ilość rozetrzeć w dłoniach, bo może oblepiać.
zapach: pierwsze skojarzenie? delikatny powiew dziadkowej wody kolońskiej :)

Stosowanie
Producent zaleca po jakimś czasie zaprzestać na tydzień, tak też zrobiłam, dziś kończę tygodniową przerwę od Jantaru od wcierania w sklap i we włosy.

Skład i działanie
Zacznijmy od tego, że aż się zdziwiłam, kiedy analizowałam skład, że Jantar zawiera aż 13 ekstraktów: z nagietka, rumianku, rozmarynu, szałwi, sosny, arnigi górskiej, łopianu, cytryny, bluszczu, nasturcji, rukwi, bursztynu, a w końcu i żeń-szenia. Ale po kolei... Jantar zawiera w sobie filtry UV - to rzecz pierwsza - będą nimi Bursztyn, wyciąg z arniki górskiej, a także chemiczny PABA. 
Po drugie ma w sobie multum substancji nawilżających, które po swoim doświadczeniu muszę oświadczyć - działają! Panthenol, glukoza, glikol, a nawet proteiny sojowe, które również wykazują działanie nawilżające. Po trzecie i kolejne zawiera witaminy A, E, F, H, a dzięki ekstraktowi cytrynowemu także C

Efekty
Systematyczne (w moim przypadku codzienne) stosowanie Jantaru pomogło w walce z elektryzowaniem. Odżywka niesamowicie nawilżyła moje włosy oraz zlikwidowała zaczerwienienie skalpu (przed stosowaniem czułam jakby się przegrzewał). Poprawy we wzroście włosów od tego specyfiku nie zauważyłam, ale sumienne stosowanie zawsze odwdzięcza się przedłużoną świeżością włosów (na dłuższą metę). 
W wierze, że Jantar będzie chronił przed szkodliwymi promieniami UV i zanieczyszczeniami, o których pisałam TU i TU, rozcieram go także resztką pozostałą na dłoniach na pozostałej części włosów. :)
Dodatkowo polubiłam jego zapach, który na początku mnie nawet śmieszył. 

Jeśli jantar powoduje przyklapnięcie: Spróbujcie zastosować go przed myciem, albo (co u mnie sprawdza się najlepiej) zastosować po myciu, ale jeszcze na wilgotne włosy

Jeśli jantar skleja: Wskazaniem może być używanie mniejszej ilości, albo jw. stosowanie przed myciem. 

Kupujemy
Dostępność: Apteki - na zamówienie, sklepy zielarskie w większych miastach, aktualnie spotykany jest coraz częściej w takich zwykłych drogeriach osiedlowych.
Cena: 10zł (buteleczka wystarcza na bardzo długo mimo codziennego stosowania)

Po rozwinięciu możecie zobaczyć skład zgodny z KWC na wizażu oraz moją analizę. 
* Kropkami wyszczególniłam ekstrakty, witaminy i inne pożywne rzeczy zawarte w Jantarze :)



Skład: 

  • Aqua (woda),
  • Propylene Glycol (rozpuszczalniki, glikol zalicza się też do nawilżaczy)
  • Glucose (glukoza, cukier prosty, ma działanie nawilżające, reguluje lepkość kosmetyku, tworzy film na skórze)
  • Calendula Officinalis Extract (ekstrakt z nagietka- łagodzący)
  • Chamomilla Recutita Extract (ekstrakt z rumianku-łagodzący, rozjaśniający)
  • Rosmarinus Officinalis Extract (ekstrakt z rozmarynu)
  • Salvia Officinalis Extract (ekstrakt z szałwi- działanie przeciwzapalne, działanie łagodzące i kojące)
  • Pinus Sylvestris Extract (ekstrakt z sosny zwyczajnej)
  • Arnica Montana Extract (ekstrakt z arniki górskiej – chroni przed promieniami UV)
  • Arctium Majus Extract (wyciąg z łopianu),
  • Citrus Medica Limonum Extract (ekstrakt z cytryny, źródło flawonoidów, hydroksykwasów, witaminy C)
  • Hedera Helix Extract (wyciąg z bluszczu pospolitego - chroni kolagen i elastynę przed wolnymi rodnikami, wspomaga eliminowanie toksyn i nadmiaru wody)
  • Tropaeolum Majus Extract (wyciąg z nasturcji większej - zawiera fitoncydy, czyli substancje hamujące rozwój bakterii, wirusów, grzybów i pierwotniaków)
  • Nasturtium Officinale Extract (ekstrakt z rukwi wodnej)
  • Amber Extract (wyciąg z bursztynu- substancja przeciwrodnikowa, barwi kosmetyk, może barwić skórę, naturalny filtr UV)
  • Ginseng (żeń-szeń)
Arginine (arginina – aminokwas)
Acetyl Tyrosine (tyrozyna – aminokwas)
  • Hydrolyzed Soy Protein (proteiny sojowe, mają właściwości nawilżające, odżywiają, nabłyszczają włosy)
Polyquaternium-11 (antystatyk)
PEG-12 Dimethicone (silikon łatwo zmywalny wodą, kondycjoner)
Calcium Pantothenate (pantotenian wapnia, odżywia, nabłyszcza, nawilża, przyspiesza porost włosów)
Zinc Gluconate (działa bakteriostatycznie, reguluje wydzielanie sebum)
  • Niacinamide (wit. B3, przyspiesza naturalny proces złuszczania, zwiększa nawilżenie skóry i wzmacnia jej naturalną barierę ochronną)
Ornithine HCI (aminokwas niebiałkowy)
Citrulline (pochodna ornityny)
Glucosamine HCI (glukozamina)
Biotin (biotyna, substancja aktywna)
  • Panthenol (wit. B5, substancja aktywna, odżywia, łagodzi, przyspiesza odnowę naskórka)
Polysorbate 20 (emulgator, może powodować reakcje alergiczne)
  • Retinyl Palmitate (pochodna wit. A, reguluje tworzenie się keratyny)
  • Tocopherol (wit. E, nawilża, odbudowuje, przeciwutleniacz)
Linoleic Acid (emolient, zagęszczacz)
  • PABA (filtr UV)
Triethanolamine (regulator pH)
Carbomer (regulator lepkości, stabilizator)
Parfum (zapach)
2-Bromo-2-Nitropropane-1,3-Diol (konserwant)
Methyldibromo Glutaronitrile (konserwant)
Dipropylene Glycol (rozpuszczalnik, substancja zapachowa)
Limonene i Linalool (zapachy)

15 komentarzy:

  1. właśnie rozpoczełam wzieranie:) powiedz mi proszę, ile średnio u ciebie przyrasta włosów na miesiąc?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moje włosy rosną szybko bo około 2,5cm na miesiąc, co pozwala mi regularnie je ścinać i dążyć do zrównania wszystkich włosów :)

      Usuń
  2. Wcieram od miesiąca, ale denerwuje mnie aplikacja, bo muszę namachać się butelką, poza tym kiedy wcieram ją w skalp to wypada mi mnóstwo włosów, mimo, że staram się to robić delikatnie. Efekt na włosach jest zadowalający. Teraz powinnam zrobić tygodniową przerwę i może kupię jakąś inną wcierkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja jantar przelałam sobie do buteleczki z psikawką po jakiejś mgiełce, aplikacja jest dużo przyjemniejsza ;) mówiłaś, że miałaś joannę rzepę:D nawet jeśli jej nie możesz zużyć z wiadomych przyczyn to buteleczka jest świetna na inne wcierki, nic tak dokładnie nie dociera do mojej skóry głowy niż ten dozownik :)

      Usuń
  3. Hej!
    Jantar stosować na mokre czy suche włosy i czy rano zmyć odżywkę? :)
    Natalia

    OdpowiedzUsuń
  4. Jantar nie wymaga zmywania. Ja jednak referuję stosowanie wcierki na suche włosy na ok. 2 godziny przed myciem - w innym wypadku przy dłuższym stosowaniu może przyspieszać potrzebę mycia (włosy są mniej świeże przy skórze głowy)

    OdpowiedzUsuń
  5. na długo? ja mam jantara 2 tygodnie i mam już 1/4 a smaruję tylko skórę głowy.... :/

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ładnie wyjaśniłaś skład :) Stosowałam nową wersję i nie było źle :) Minus tylko taki, że wcierka obciążała włosy :/

    Obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kupiłam dzisiaj Jantar aż 2 buteleczki właśnie zaaplikowałam na swojej głowie i przyznam że zapach nawet mi się podoba ale chyba za dużo tej wcierki wtarłam w skalp bo moje włoski lekko się posklejały.Mam nadzieje że to cudo pomoże mi odzyskać dobrą kondycję włosów i włoski zwiększą swą objętość

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzisiaj zamierzam ją kupić lub zamówić w aptece ; ) Mam nadzieję, że moje włosy się zregenerują i trochę urosną (oczywiście nie mówię tylko o wcierce, ale też o innych kosmetykach) ; )

    OdpowiedzUsuń
  9. Stosuję Jantar od ponad miesiąca. Jestem bardzo zadowolona z efektu, włosy i skóra głowy poprawiły się :) Teraz zrobię sobie tydzień przerwy i będę z tego powodu nieszczęśliwa, bo tak przywykłam do tego rytuału wcierania :( Żeby aplikacja była łatwiejsza przelałam sobie Jantar do pustej buteleczki ze sprejem. Robię przedziałek spryskuję skórę głowy, potem kolejny przedziałek kawałeczek dalej i znowu psik psik ;) Później wcieram palcami odżywkę i czekam aż wyschnie. Mam wrażenie, że teraz nawet rzadziej myję włosy.

    OdpowiedzUsuń
  10. Stosować je na mokre czy suche włosy? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tradycyjnie na suche, ale jeśli...
      "Jeśli jantar powoduje przyklapnięcie: Spróbujcie zastosować go przed myciem, albo (co u mnie sprawdza się najlepiej) zastosować po myciu, ale jeszcze na wilgotne włosy"

      Usuń




Nie zgadzam się na kopiowanie tekstów i zdjęć mojego autorstwa bez mojej zgody lub podania źródła.
Treści publikowane na moim blogu podlegają ochronie przez prawo autorskie. Przeglądając tą stronę akceptujesz korzystanie z plików cookie.