wtorek, 31 lipca 2012

Aktualizacja włosów - moja pielęgnacja w lipcu - sierpień 2012

Czego używałam w lipcu?
Ostatni miesiąc minął na zaskakującym minimalizmie. Opierałam się na kilku sprawdzonych produktach, tak aby wreszcie sięgnęły dna :) Włosy myłam najczęściej metodą OMO. Z którego pierwsze O to alterra lub garnier karite, a drugie O to najczęściej Isana z Babassu.

Wśród szamponów, które udało mi się wykorzystać to BDFM, niebieski Babydream, Facelle, Joanna Czarna Rzepa, a dwa ostatnie "oczyszczenia" wykonałam nowym nabytkiem Joanna z mlekiem i miodem, którego recenzji możecie spodziewać się za dwa tygodnie. 
Wśród odżywek króluje Isana z babassu oraz Garnier Karite, który chciałabym wreszcie wykończyć. 

Maski na których się opierałam do Biovax do włosów blond oraz henna wax treatment.
17 sierpnia zrezygnowałam z wcierki Capitavit (tutaj dowiesz się dlaczego) i powróciłam do ukochanego Jantaru. W ciągu miesiąca zapomniałam o ziołowych płukankach ponieważ bałam się dodatkowego wysuszenia, o które i tak bardzo łatwo w trakcie lata.

Z produktów domowych ukochałam miód i jogurt naturalny. Jako mgiełki używałam także aloes+panthenol (domoróbka). Ponadto olejowałam włosy 2 do 3 razy w tygodniu - olejem lnianym, kokosowym z naftą, migdałowym, rycynowym. 

mycie
odżywka
maska
wcierka
olej lniany
Drożdże
ziółka
Olej.
Płukan.
inne
16
Rzepa SLS
Isana
+aloes
biovax
nie
tak
tak
nie
-
nie
henna
17
Facelle
nie
WAX
nie
tak
tak
tak
-
nie
-
18
Facelle
isana
nie
nie
tak
tak
nie
lniany
nie
Silikon Nivea
19
BDFM
garnier karite
nie
Jantar
tak
tak
nie
-
pokrzywa
Spirulina
+jogurt
20
Babydream
isana
nie
Jantar
tak
nie
tak
-
nie
-
21
Facelle
nie
biovax
Jantar
nie
tak
tak
-
nie
-
22
Facelle
isana
WAX
Jantar
tak
nie
tak
-
nie
Silikon Nivea
23
BDFM
garnier karite
nie
Jantar
tak
nie
tak
migdał
nie
Spirulina
+jogurt
24
Facelle+
Rzepa SLS
isana
nie
nie
tak
tak
tak
-
nie
nie
25
mleko i miód SLS
Isana
nie
Jantar
nie
nie
tak
-
nie
nie
26
BDFM
altera
biovax
Jantar
nie
nie
tak
kokos
nie
Silikon Nivea
27
BDFM
garnier karite
nie
Jantar
tak
tak
tak
-
nie
Silikon Nivea
28
Facelle
isana
nie
nie
nie
tak
nie
-
nie
Silikon Nivea
29
Facelle
isana
nie
nie
nie
tak
nie
-
nie
-
30
mleko i miód SLS
garnier karite
maska miód+aloes
Jantar/
mgiełka aloes.
tak
tak
tak
lniany
nie
-
31
Facelle
garnier karite
biovax
Jantar/
mgiełka aloes.
tak
tak
tak
-
nie


W lipcu zabrakło mi systematyczności w piciu oleju lnianego/siemiania i drożdży, dlatego obie kuracje muszą zostać wydłużone. W gorące dni, kiedy nie miałam ochoty na picie gorących ziół zastępowałam je suplementem (Sprzypowita).

włosy na długości
Zabezpieczenie końcówek 

Po trzech miesiącach od zupełnej rezygnacji z silikonów zauważyłam, że moje włosy się łamią, a końcówki nie są w najlepszym stanie. Przez pewien czas starałam się zabezpieczać je olejem kokosowym, ale moje włosy przestały go tolerować na długości. Postanowiłam sięgnąć do kosmetyków, które jeszcze zostały sprzed całkowitej rezygnacji z silikonów - tak oto do zabezpieczania końcówek używałam Nivea StrightandEasy do prostowania. Ma w składzie kilka lotnych silikonów, a ładnie wygładza końcówki. Stosowałam go przez 3 tygodnie, a teraz ciężko znaleźć mi na długości jakikolwiek rozdwojony lub złamany włos. (Wcześniej musiałam je pojedynczo wycinać :D)

Fryzura
Najczęściej nosiłam włosy spięte w niezdarnego warkocza jakiego możecie zobaczyć na górnym zdjęciu, oraz skarpetkowego koka. Na noc plotę warkoczyka lub zwijam włosy w ślimaka. Czasem, w chłodniejsze dni., włosy puszczałam wolno i pozwalałam im się falować. 

Moje wrażenia
Niesamowicie cieszę się, że wreszcie mogę zauważyć większą poprawę w kondycji moich włosów. Zapanowałam nad ich częstym przesuszaniem, co było najważniejszym dla mnie osiągnięciem. To, że włosy są sporo miększe można poczuć, uwielbiam je teraz głaskać. Nareszcie nauczyłam się spinać włosy w ciągu dnia, tak aby zmniejszyć ilość uszkodzeń spowodowanych otarciami. W sierpniu planuję być bardziej systematyczna. Planuję podcięcie, tym razem u fryzjera pod koniec sierpnia lub we wrześniu zobaczymy w jakim stanie będą moje końcówki :) Wciąż dążę do zrównania włosów


Co miesięczną relację z dbania o włosy możecie zobaczyć w zakładce Włosowe postępy

14 komentarzy:

  1. Rany kocham blond włosy, szkoda że mam brązowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z ciemnych włosów łatwiej wydobyć blask ponieważ mają więcej barwnika i ładnie odbijają światło :)

      Usuń
  2. Ładne masz włosy, bogata pielęgnacja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają bardzo zdrowo, poza tym naprawdę podziwiam Cię, że chciało Ci się robić całomiesięczną tabelkę! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tabelkę prowadzę od marca, to bardzo pomaga w zdobyciu się na różnorodność przez określenie czego jeszcze nie było :D A włosy... są w lepszej kondycji niż na początku naturalnej pielęgnacji, ale wciąż daleko im do ideału :) No i zrównania

      Usuń
    2. Też prowadzę taką tabelkę :)

      Usuń
    3. wiem wiem Imprevisivel :D Więc i Ty możesz potwierdzić, że się przydaje :)

      Usuń
  4. Fajnie, że trafiłam na kolejną blond-włosomaniaczkę:) Będę obserwować i szukać sposobu na swoje włosy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ładnie błyszczą:) Wyglądają na zdrowe i bardzo zadbane:)

    OdpowiedzUsuń
  6. są bardzo ładne !'_
    pozdrawiam!;)
    zapraszam;)

    OdpowiedzUsuń
  7. ale uroczy warkoczyk! no prześliczny :) gratuluję poprawy kondycji, też się cieszę z sukcesów w Twojej włosowej walce!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo mi miło :) A warkoczyk.... talentu do fryzur nie mam:D A warkoczyk najwygodniejszy:D

      Usuń
    2. i kolorek bardzo ładny, ciepły, świetlisty i objętościowo - gdybym ja takiego zaplotła to byłby w porywach połową tego :))

      Usuń
    3. no cośty!:) także mam cienkie włosy, bardzo podobne objętościowo do Twoich, tylko troszkę dłuższe:)

      Usuń




Nie zgadzam się na kopiowanie tekstów i zdjęć mojego autorstwa bez mojej zgody lub podania źródła.
Treści publikowane na moim blogu podlegają ochronie przez prawo autorskie. Przeglądając tą stronę akceptujesz korzystanie z plików cookie.