poniedziałek, 25 czerwca 2012

Moja tygodniowa pielęgnacja - letnia susza

Lato w pełni, nie mamy ochoty przesiadywać w domu, zbyt dużo na siebie nakładać. Podobnie jest z włosami, przedstawiam mój włosowy minimalizm z ostatniego tygodnia, jeżeli chodzi właśnie o "nakładanie", dieta dla włosów "od środka" nie zmienia się od dłuższego czasu.

Uczepiłam się Isany z babassu, bo dobrze nawilża moje włosy, a olejek z babassu chroni przeciw UV, a przy tym nie obciąża (tak jak np. alterra, która w moim przypadku kompletnie nie nadaje się na letnie dni).

Na doz.pl zamówiłam wreszcie swój wyczekiwany Capitavit, ale obawiam się, że ilość ziół, które wchodzą w skład balsamu mogą jeszcze bardziej wysuszyć moje włosy. Z radością, w niedzielę, sięgnęłam bo maskę L'biotica biovax dla włosów blond, która doprowadziła moje włosy do porządku. Dzięki niej znów stały się cięższe. To mój numer I wśród masek (niedługo relacja).

Czym cieplej tym wybierałam mniej inwazyjny szampon, mianowicie babydrem fur mama zamiast niebieskiego babydream dla dzieci czy szamponu z SLS. W niedzielę oczyściłam włosy Joanna Czarna Rzepa ponieważ olej rycynowy za żadne skarby nie chciał zejść z moich włosów - nałożyłam go na całą noc bez odżywki pod spód, a nie potrzebne było mi katować je 3 krotnym myciem nawet najdelikatniejszym szamponem. 
Moją dietę opuściła pokrzywa (tygodniowa przerwa), została kuracja drożdżowa i len na zmianę z olejem lnianym. 


PONIEDZIAŁEK
- kuracja drożdżowa (29k)
- piję len
- mycie niebieskim babydream - oczyszczanie
- granier karite - nawilżenie
- Wcierka Farmona JANTAR - nawilżenie, ochrona UV, porost

WTOREK
- kuracja drożdżowa (30k)
- łyżka oleju lnianego
- olejowanie o. lnianym - proteiny
- mycie niebieskim babydream - oczyszczanie
- alterra  z granatem jako odżywka - nawilżenie, dociążenie
- Wcierka Farmona JANTAR - nawilżenie, ochrona UV, porost

ŚRODA
- kuracja drożdżowa (31k)
- łyżka oleju lnianego
- mycie niebieskim babydream  - oczyszczanie
- HennaWAX treatment (30 min pod folię i ręcznik) - wzmocnienie
- Wcierka Farmona JANTAR -  nawilżenie, ochrona UV, porost

CZWARTEK
- kuracja drożdżowa (32k)
- piję len
- mycie różowym babydream fur mama - delikatne oczyszczenie
- alterra jako odżywka - nawilżenie, dociążenie
- płukanka lniana - objętość, odżywienie, ochrona

PIĄTEK
- kuracja drożdżowa (33k)
- łyżka oleju lnianego
- mycie różowym babydream fur mama - delikatne oczyszczenie
- garnier karite - nawilżenie, dociążenie
- Wcierka Farmona JANTAR - nawilżenie, ochrona UV, porost

SOBOTA
- kuracja drożdżowa (34k)
- piję len
- mycie babydream fur mama - delikatne oczyszczenie
- henna blond - kolor, odżywienie
- isana jako odżywka - nawilżenie


NIEDZIELA
- kuracja drożdżowa (35k)
- piję len
- olejowanie olejem rycynowym z gliceryną na noc - gliceryna - nawilżenie, olej rycynowy - wzmocnienie, nabłyszczenie
- mycie Joanna Czarna Rzepa - silne oczyszczanie
- maska L'biotica biovax dla włosów blond  (lekarstwo na suchość po hennie) - maksymalne nawilżenie i dociążenie włosów

2 komentarze:

  1. Zgadzam się, minimalizm jest w lecie najlepszy. Odkąd zaczęły się upały moje włosy znielubiały oleje i maski ;>

    OdpowiedzUsuń
  2. oleje jak oleje, ale ciężkie odżywki to dla mnie pogrom :)

    OdpowiedzUsuń




Nie zgadzam się na kopiowanie tekstów i zdjęć mojego autorstwa bez mojej zgody lub podania źródła.
Treści publikowane na moim blogu podlegają ochronie przez prawo autorskie. Przeglądając tą stronę akceptujesz korzystanie z plików cookie.