wtorek, 19 czerwca 2012

Szczotka do włosów Braun z jonizacją.

Moja jedyna stylizacja czyli...

Braun SB1 Satin Hair Brush
Informacji o tym produkcie na polskich stronach internetowych nie jest zbyt dużo. Opinię o szczotce przeczytać głownie na niemieckojęzycznych portalach. Głównym powodem takiego stanu rzeczy może być cena w przedziale od 106zł + wysyłka, do nawet 150zł w sklepach stacjonarnych, co dla przeciętnej studentki nie jest niecierpiącym zwłoki zakupem :-)

Czym jest jonizacja?
Nasze ubrania, w szczególności wełniane swetry i czapki mogą być dodatnio naładowane, a więc odpychać także dodatnio naładowane włosy - efekt elektryzowania...

Jonizacja ujarzmia naszą aureolę dzięki wytwarzaniu jonów ujemnych i zamykaniu łusek włosa. Po użyciu szczotki włosy stają się jakby "wilgotne" i bardziej lśniące.
Szczotka a prostownica z funkcją jonizacji.
Jeszcze półtora roku temu cieszyłam się jak dziecko kiedy dostałam moją prostownicę z jonizacją. Jak wielkie było moje zdziwienie, kiedy okazało się, że prostownica zgodnie z obiecankami producenta wcale nie wygładza diametralnie włosów. 
Dziś wiem, że nic w tym dziwnego. Wysoka temperatura (nawet 260 stopni) prostownicy powoduje otwieranie się łusek włosa. A jonizacja należy do lekkich metod stylizacji, więc na zamknięcie porów włosa traktowanych tak wysoką temperaturą nie ma szans wpłynąć. Podobnie jest z suszarką z gorącym nawiewem.
Właśnie tym, różni się prostownica od szczotki z jonizacją. Szczotkując suche włosy nie narażamy ich na uszkodzenia związane z temperaturą, działa wtedy tylko jonizacja, delikatnie domykając łuski włosa.
Używanie Braun SB1

Jeżeli chcecie wyszczotkować nią włosy - tu może pojawić się problem. Mnie jak i wielu posiadającym służy ona po prostu do stylizacji, jako "wisienka na torcie". Do szczotkowania polecam szczotkę z włosia.
Po włączeniu z przodu pojawia się "zielone światełko", jednak to nie to jest oznaką wydobywających się jonów, a mały pstryczek z tyłu, który otwiera się wraz z włączeniem światełka. Jeżeli użyjemy jej w ciszy to w po przyłożeniu w okolice ucha słychać takie jak gdyby syczenie ;]


Efekty
Zgodnie z obietnicą producenta szczotka wygładza moje włosy i sprawiła, że przestały się elektryzować! - jakaż długa była wcześniej moja walka problemem aureoli. Dzięki domknięciu łusek moje porowate włosy dłużej zatrzymują wilgoć, przez co przestały się puszyć. Nie wiem jak szczotka sprawdzi się na falowanych włosa, bo sama mam dość proste włosy, które jednak układają się w zależności od obcięcia czy też wcześniejszej fryzury (odgniecenia od gumki). Braun jakby "układa" moje włosy na swoje miejsce. 
Poniżej zdjęcia po całym dniu, bez użycia i z użyciem szczotki Braun SB1.

lewo: szczotka z dzika; prawo: braun



Obawy przed zakupem
Bałam się, że przy moich cienkich włosach taka jonizacja będzie je obciążać. Ale tak się nie dzieje. Włosy są po niej gładkie i aksamitne, lekko straconą objętość można swobodnie nadać włosom szczotką z włosia. 

Plusy:
- lekka
- zapomniałam czym jest elektryzowanie
- układa włosy "na swoje miejsce"
- można nią podwinąć końcówki
- nie wyrywa mi włosów (szeroko rozstawione zęby)

Minusy:
- plastikowa
- cena od 106zł do 150zł
- stosowanie na suche włosy
- jest na baterie (z jednej strony to plus z drugiej minus, baterie trzymają dość długo, jednak ja liczyłam na kabelek, którym będę mogła ją podładować)

Podsumowując szczotka nie zastąpi nam pielęgnacji, zdrowego odżywiania i olejowania. Ale z czystym sumieniem polecam ją wszystkim prostowłosym, którym jednak trochę brakuje do ideału ;-)

7 komentarzy:

  1. Widać, że działa wygładzająco. Chciałabym ją mieć, już kiedyś widziałam, jakie fajne daje efekty, ale jest zbyt droga jak na moją kieszeń.

    Ps. Jak możesz, usuń w ustawieniach bloga weryfikację obrazkową, jest nieco uciążliwa, bo kody są niewyraźne.

    OdpowiedzUsuń
  2. ja moją dostałam od chłopaka na urodziny :) Gdybym miała sobie ją kupić pewnie skończyłoby się na marzeniach:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta szczotka jest super! Szkoda, że gwiazdka tak daleko :( Dopiszę ją do mojej wishlisty, bo już wcześniej czytałam o niej dużo dobrych rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Znalazłam też taką Remingtona http://agdblog.com.pl/uroda/agd-na-strazy-urody/ , ma jeszcze mikroodżywkę, cokolwiek to znaczy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Także ją widziałam :) Z tego co wiem jest troszkę tańsza od Brauna, a pewnie efektem się nie różni. Ja bardzo lubię moją szczotkę i na razie nie zamienię jej na inną :)

      Usuń
  5. Ale mnie zaciekawiła ta szczotka, teraz mam na nią chrapkę!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Widać ze wygładza twoje włosy... Ja dzis odbieram tą szczotke i mam nadzieje że bede zadowolona.

    OdpowiedzUsuń




Nie zgadzam się na kopiowanie tekstów i zdjęć mojego autorstwa bez mojej zgody lub podania źródła.
Treści publikowane na moim blogu podlegają ochronie przez prawo autorskie. Przeglądając tą stronę akceptujesz korzystanie z plików cookie.