niedziela, 4 sierpnia 2013

A co jeżeli...? - Odżywka jest zbyt słaba

Mam dla was dzisiaj pierwszą część nowej serii postów dla blogu "A co jeżeli...?". Będą to mniej więcej co dwutygodniowe krótkie wpisy, które będą odpowiadały na wasze pytania rozpoczynające się od frazy "A co jeżeli...?". Swoje pytania możecie zgłaszać jeszcze pod tym postem na facebooku. Mam nadzieję, że notki tego typu przypadną wam do gustu. Zaczynajmy :)
A co jeżeli odżywka jest zbyt słaba?

A no wtedy wcale nie musimy jej spisywać na straty. Przede wszystkim dlatego, że możemy ją jeszcze na kilka sposobów udoskonalić. Tzn.

Olejki to nasi przyjaciele, nie tylko solo :) Jeżeli odżywka sama w sobie jest zbyt słaba możemy dodać do niej kilka kropli ulubionego olejku. Metoda sprawdzi się min przy okazji zbyt ziołowych odżywek do włosów. Można spróbować także metody O+O, która zapewni prawdziwe nawilżenie nawet najbardziej suchych włosów. 
Dobrym rozwiązaniem jest także stosowanie takiej odżywki przed myciem włosów na długość od ucha w dół - najlepiej jednak jeśli jest to odżywka bez silikonów. Jeżeli dany produkt ma jednak silikony możemy spróbować zastosować ją po myciu, na włosy odsączone z wody jako odżywka b/s
Jeśli odżywka jest zbyt rzadka spróbuj dodać do niej skrobi ziemniaczanej, która świetnie zagęści produkt. Ważne aby spróbować zrobić to najpierw w małej porcji i tak wypróbować na włosach - nie zniszczymy wtedy całego produktu i nie narobimy zbyt wielu grudek :)
Dobrym rozwiązaniem są także półprodukty, mogą być to zarówno domowe (miód, jogurt naturalny, śmietana, jajko) jak i kupne (na przykład nawilżające: panthenol, mocznik)

Macie jeszcze jakieś swoje patenty?:)

Nie było mnie... :) Ale mam małe wytłumaczenie. Poznacie Baltazara. 
Baltazar to jednomiesięczny króliczek, który właśnie ze mną zamieszkał :))




29 komentarzy:

  1. No nie, mały króliczek :P Zazdrość!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Co za słodziaaak. Przytul go ode mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Króliczek <33
    Mogę polecić Ci dobrą stronkę na temat uszaków. Masz tam wszystko o żywieniu, opiece itp. http://miniaturkabeztajemnic.com/mapa-strony.html
    Mam nadzieję, że CI sie przyda i nie jest to żadna reklama tej strony ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez polecam ta stronę. Ja również mam uszatka.
      Śliczny ten Twój króliczek :)

      Usuń
    2. korzystałam z tej strony jeszcze przed zakupem :) Jest naprawdę świetna, w szczególności piramida żywności.

      Usuń
  4. Jaki słodziak!! A post pomocny:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Baltazar zawładną postem! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. też miałam kiedyś takiego posta ;D w moim przypadku pakuję wszystko do olejowego serum lub mieszam ją z lepszą odżywką;D

    OdpowiedzUsuń
  7. ❀ ✿❀ ✿❀ ✿❀ ✿❀ ✿❀ ✿❀ ✿❀ ✿

    Jaaaaaki kochany Baltazarek!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wzbogacanie odżywek to dobra sprawa, olejki łatwo się z nimi łączą. Skrobia z kolei świetnie zagęszcza, nawet papkę henny nią zagęszczalam, jak nie miałam czym :P

    A króliczek przeuroczy :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Olejki to też moja sprawdzona metoda na podrasowanie maski:) Do skrobii ciągle się przymierzam, nie pomyślałam, że przecież świetnie nada się do zagęszczenia!
    Świetny post, czekam na kolejne z tej serii <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawy post.
    Ja zazwyczaj dodaję kilka kropel olejku lub po prostu używam jako pierwsze O w OMO.
    Boże, Baltazar zawładnął moim sercem... <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Baltazar to najsłodsze stworzenie w blogosferze! <33

    OdpowiedzUsuń
  12. Na szczęście mam same dobre odżywki,ale jeśli trafię na słabą,to Twój post na pewno pomoże. Baltazar jest śliczny,szkoda że nie mogę pozwolić sobie na takiego futrzastego przyjaciela. Mam 3 koty i 2 psy,kolejny zwierzak to byłoby zbyt dużo jak na mój dom ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. fajny pomysł! ja od siebie moge dodac, że przy pomocy odzywki można golić nogi ;)
    też mam królika, tylko rudego i ma już 5 lat :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Śliczny Baltazarek, jeszcze taki malutki. Ja mam 7-letnią Kasię ze schroniska, wkleję niedługo jej zdjęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. ja wszystko tuninguję :)do odżywek w zależności co mam, najczęściej dorzucam: liposomy do włosów, keratyna, kwas hialuronowy, mocznik (ostatnio dodaję go do wszystkiego!!), jedwab, oleje, all-in-one zawsze coś pod ręką się znajdzie więc buble mi nie straszne;)

    OdpowiedzUsuń
  16. królik jet słodki a olejowanie zaczynam jesienią

    OdpowiedzUsuń
  17. Chyba nie mam żadnej odżywki z swojej kolekcji, zdecydowaną większość stanowią maski, ale jeżeli któraś z nich jest za słaba to zachowuję się podobnie jak Ty, troszkę witaminek, troszkę olejków i od razu lepiej :)
    Anomalia

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja kiepskich odżywek i szamponów(czyli takich które nie do końca mi pasują) używam do... golenia nóg itp :) sprawdzają się idealnie ;D pozdrawiam i zapraszam do siebie http://variouslylegumelife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. A skrobia może być używana do włosów strasznie suchych?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że nic nie stoi na przeszkodzie :) Na moich sucharkach dobrze się sprawdzała.

      Usuń
    2. Dziękuje. Lece spróbować.

      Usuń
  20. jaki niuniuś
    ja też mam
    całego czarnego
    wypuszczasz swojego na wolność?mój wszystko gryzie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak :) Cały czas jest na wolności poza nocą. Uwielbia spędzać czas w pudełeczku, w którym przyjechał i jest strasznie grzeczny :) Przychodzi jak tylko podłożę dłonie żeby mógł je powąchać. Na razie próbował gryźć tylko kabelek od myszki :))

      Usuń
  21. pan król-ewicz jest przepiękny - taka kulka futra, w sam raz do przytulania :) co do odżywek zauważyłam, że dla mnie kompres z maski to za dużo. włosy lepiej reagują na kilku-kilkunasto minutowe sesje z kosmetykiem niż noszenie jej dłużej i ogrzewanie pod czepkiem. dlatego dla mnie odżywka jest w sam raz :)
    pozdrawiam, A

    OdpowiedzUsuń




Nie zgadzam się na kopiowanie tekstów i zdjęć mojego autorstwa bez mojej zgody lub podania źródła.
Treści publikowane na moim blogu podlegają ochronie przez prawo autorskie. Przeglądając tą stronę akceptujesz korzystanie z plików cookie.