sobota, 4 maja 2013

Blondregeneracja prywatnie - przemycamy zdrowe akcenty w codziennym żywieniu :)

Za nami weekend majowy. Ja niestety nie spędziłam go na błogim leniuchowaniu, a na pierwszych krokach w urządzaniu przyszłego mieszkania :) Przed nami jeszcze kilka lat ciężkiej pracy nad wizerunkiem, wyglądem i elementami technicznymi całości, jednak jestem pełna nadziei i każda najmniejsza zmiana mnie cieszy. 
Co tylko możemy robimy własnymi rękoma przygotowując mieszkanie pod wymianę okien, przyszłe przebudowy ścian i wymianę elementów, na które potem nie będzie już szans. Uf... Na razie udało nam się doprowadzić do stanu pierwotnego mały pokoik, który planujemy na biuro z biblioteczką oraz sufity w salonie, holu i przyszłej sypialni. 
Tymczasem zbieram mnóstwo inspiracji i pomysłów, które chyba powinnam zacząć skrupulatnie zapisywać, aby w tym wszystkim się nie pogubić. 

W przerwach w czasie pracy dobrze jest jednak zjeść coś smacznego ale i pożywnego. 

Na pierwszy rzut - tarta z truskawkami z tego przepisu. Całość wyszła naprawdę pyszna :) z miłym truskawkowym akcentem. Nie uznałabym tego akurat dania za bardzo zdrowe, ale na pewno pyszne. Jeśli któraś z was chciałaby spróbować polecam dodać dwa jajka - ponieważ z jednym ciasto wyszło zbyt kruche i łamało się. Moją tartę piekłam na funkcji 'termoobieg', wtedy ciasto było kruche, ale nie suche :)

Jako że staram unikać białego pieczywa, a w domu nie było nic innego postanowiłam zrobić coś na kształt żydowskiej macy. Składniki dodawałam na oko, tak aby powstało gładkie ciasto.
Sposób wykonania: Mąkę pszenną przesiać, zagnieść z wodą na stolnicy, warto dodać soli do smaku. Piec do wysuszenia w piekarniku nagrzanym do ok 200 stopni. Moją "macę" przyozdobiłam pomidorem i szczypiorkiem :) Była przepyszna!



Kolejny chwyt to pietruszkowe koktajle. Zielenina ta ma bardzo dużo wartości odżywczych zbawiennych również dla naszych włosów. Dlatego staram się wcinać ją na kanapkach i dodawać do koktajli. Ten drugi sposób jest bardzo dobrym pomysłem na przemycenie tego zdrowego składnika do naszej diety, nawet jeśli na co dzień nie bardzo nam smakuje.
Dodaję ją najczęściej do koktajlu jabłkowego, dziś trafiła do koktajlu kiwi+banan - w tym połączeniu naprawdę w ogóle jej nie czuć. Gorąco polecam szczególnie tym, którzy pietruszkę tolerują tylko w zupie.


A na koniec przemiły akcent białych margaretek w moim domu. 
Po ciężkim majowym weekendzie, mam nadzieję, wracam do regularnego blogowania 

Udanego weekendu :*

15 komentarzy:

  1. Ta tarta wygląda na prawdę przepysznie ;p Cd macy to super pomysł i na pewno z niego skorzystam, mogłabyś napisać jakie mniej więcej były porcje tych składników ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ok szklanka wody na połowę paczki mąki. Potem rozwałkować na bardzo cienkie plasterki, ja moje wykrawałam szklanką. Ułożyć na blasze posmarowanej olejem i posypanej mąką. Można nakuć widelcem :)

      Usuń
  2. Mniam wszystkie 3 wyglądają apetycznie! Co do natki pietruszki to niedawno posiałam sobie ją w ogródku i wkrótce będę piła codziennie taki soczek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja wczoraj przemyciłam brokuła w postaci farszu do naleśników :) coś pysznego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy na tej tarcie znajduje się również jakiś pyszny krem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak:) Wszystko według podanego przepisu. Krem mascarpone z ubitą śmietaną :)

      Usuń
  5. ale mi narobiłaś ochoty na tarte :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Apetycznie wygląda ta tarta *.*
    a codo chleba, to na szczęście mama piecze, więc mam zawsze świeży i zdrowy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. kocham truskawki,ale teraz są nadal tak plastikowe,że wole obejsc sie smakiem..:P

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystko wygląda przepysznie ;) Gdybym nie była świeżo po obiedzie to zapewne teraz leciałabym do kuchni przygotować sobie koktajl :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie wpisy ze sprawdzonymi przepisami :)
    A jakie proporcje wody i mąki do tej macy?
    Poza tym- mniam, ja chcę taką tartę!

    OdpowiedzUsuń
  10. Kocham takie posty;) zwłaszcza, że od paru mc staram się głównie dbać o włosy od wewnątrz;) !

    Mam pytanie co do tego koktajlu, czy dodajesz samego banana i kiwi czy jakieś mleko, śmietanę też?
    Oraz czy poradzi sobie z tym mikser czy musze mieć blender?
    Świetny blog, dodaje do obs;) będzie mi miło jak wpadniesz do mnie:) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat do banan+kiwi dodaję tylko chłodnej, filtrowanej wody. Inne (np. jabłko+mięta+pietruszka, truskawkowe) często przygotowuję na bazie danio waniliowego z dodatkiem mleka 0,5, wtedy są 'pełniejsze' :)

      Usuń
  11. wszystko wygląda bardzo apetycznie ;)

    OdpowiedzUsuń




Nie zgadzam się na kopiowanie tekstów i zdjęć mojego autorstwa bez mojej zgody lub podania źródła.
Treści publikowane na moim blogu podlegają ochronie przez prawo autorskie. Przeglądając tą stronę akceptujesz korzystanie z plików cookie.