sobota, 20 października 2012

Mycie włosów mydełkiem Aleppo

O samym mydle możecie przeczytać w tym wpisie. Aleppo bardzo dobrze służy mojej buzi, nadal jest miękka i gładka, zapomniałam co to suche skórki na nosie. Jak na włosomaniaczkę przystało postanowiłam wypróbować mydło aleppo w myciu włosów, o tym jak się sprawdza możecie przeczytać w dzisiejszym wpisie:)


Przede wszystkim należy pamiętać, że mycie włosów mydłem wymaga trochę więcej pracy niż dobrze pieniącym się szamponem. Także przed rozpoczęciem warto uzbroić się w odrobinę cierpliwości i postanowić sobie dokładność :)

Jak wygląda moje mycie włosów Aleppo?

1. Moczę dłonie i mydło pod bieżącą wodą, lekko spieniam. 
2. Piana mydełka z Alepp jest bardzo delikatna. 
3. W wilgotne włosy, a raczej skalp wcieram pianę z mydła.
4. Przez kilka minut wykonuję masaż skalpu, który dodatkowo dotlenia cebulki pomagając dostarczyć więcej substancji odżywczych :)
5. Na sam koniec masażu myję także delikatnie włosy na długości.
(W trakcie mycia zdarza mi się spieniać mydełko kilkukrotnie)
6. Nakładam lekką odżywkę np. isanę
7. Czasem zakwaszam włosy octem malinowym marion :)

Jak często myję włosy mydełkiem alepp?
Szczerze się przyznam, że nie częściej niż raz w tygodniu. Dlaczego? A no dlatego, że jest to niezwykle pracochłonne, a nie zawsze mam na takie mycie czas.

Jak na mydło Aleppo reaguje skóra głowy i włosy?
Tak samo dobrze jak skóra twarzy :) Jest wystarczająco dobrze nawilżona, a mimo to włosy utrzymują świeżość jeszcze do następnego popołudnia - co u mnie jest godne podziwu. Bałam się, że skalp może źle zareagować łupieżem, ale nic takiego się nie stało. Mydło delikatnie domywa włosy, nie powodując podrażnień. 

Niestety mydło Aleppo nie domywa olejków, ani tych wcieranych w skalp ani tych nakładanych na długość. UWAGA  Przy myciu włosów i wykonywaniu masażu należy być bardzo dokładnym ale i delikatnym, żeby nie wyrwać sobie niepotrzebnie włosów ani ich nie osłabić naciąganiem. 

Dla kogo mycie włosów mydłem Aleppo?
Dla osób z wrażliwym skalpem, przede wszystkim dla tych, którzy alergicznie reagują na silne detergenty.

Podsumowanie
+ delikatne
+ ładnie pachnie (przynajmniej mnie się podoba)
+ skalp jest świeży i nawilżony
+ można przy okazji wykonać masaż skóry głowy
+ nie pląta włosów
+ włosy po nim ładnie błyszczą

- czasochłonne
- nie zmywa olejków

26 komentarzy:

  1. Stwierdzam, iż nie starczyłoby mi cierpliwości xD
    Jak ty myjesz włosy na długości i wgl...? Ja zawsze... ZAWSZE mam wrażenie, że robię to źle o.o'
    Twoje nabytki mają ładny design *-*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak myję? nie myję... :D Włosy na długości myje mi kapiąca piana z szamponu. Przy okazji mydełka aleppo delikatnie głaszczę włosy w dłoni... :)

      prawda, że ładny?:D też uważam, że ładnie prezentują się na półce:D

      Usuń
    2. Rozumiem xD
      Ja jak używam piany z szamponu... Czuję, że to nie wystarczy...
      A przy myciu odżywka to czasem i te włosy w dłoniach... Pomęczę ;3.

      Usuń
  2. Chyba nie miałabym czasu i ochoty bawić się w mycie włosów mydłem, ale fajny pomysł ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ilu procentowe jest Twoje mydełko? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak myslalam , że tam musi byc jakiś balsam :D
    Jesli chodzi o mydełka to nie miałam :) Mam jedynie szampon w kostce (mydełko) i też nie zmywa olejków :(
    Ten balsam Planeta Organica ma świetny skład ! Czekam na recenzję , z chęcia go przygarnę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. faktycznie ma ładny skład, jest dość tani 16,50/280ml ma ładną buteleczkę i pięknie pachnie :D na razie tyle o nim wiem:D:D recenzja na pewno się pojawi jednak nie wcześniej niż za dwa tygodnie, muszę go trochę potestować:)

      Usuń
  5. Od czasu do czasu myję włosy alepowym mydłem. Zawsze jednak stosuję płukankę octową.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam aleppo na buzię, ale na włosy jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czasochłonne i nie zmywa olejków ? E, to nie dla mnie ;p

    OdpowiedzUsuń
  8. Moje włosy też bardzo lubią mycie mydełkiem Alepp:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie wstyd ci tak zżynać wygląd bloga od blondhaircare? ;) Wygląda to śmiesznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. śmieszne są oskarżenia o 'zżynanie' wiele blogów ma podobną kolorystykę.

      Usuń
    2. :)

      Także uważam, że te oskarżenia się nie na miejscu... Z tego co wiem Blondhaircare niedawno zmieniała wygląd bloga :) Mój szablon budowany jest na typowym blogspotowym szablonie. Ma jasne kolory, ze względu na tematykę. Ciężko byłoby mi pisać o blond włosach i kosmetykach w czarnej odsłonie, powiedzmy, że to taka komunikacja niewerbalna w internecie. Nagłówek został stworzony (na wzór http://mrsbutterfly25.blogspot.com) przez catastrophe jakiś czas temu, informacja o tym widnieje na samym dole bloga. Nie mam sobie nic do zarzucenia kochany anonimie :)

      Ale odpowiem... nie nie wstyd mi, bo nie widzę podobieństwa biorąc pod uwagę fakt oferowanych przez blogspot standardów.

      Usuń
    3. dokadnie, kwestia szablonów, daruj sobie tego typu uwagi Anonimowy, a tak poza tym jak chcesz coś powiedziec człowiekowi w twarz, to się podpisz. Najlepiej tak anonimowo krytykowac... to jest właśnie śmieszne.

      Usuń
  10. Kolejny wpis, który kusi mnie, chyba kupię to mydełko. Albo zdobędę najpierw jakąś próbkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja również zdecydowałam się na zakup dzięki próbce od dark_lady :) Także jeśli masz możliwość to polecam taką kolej rzeczy:D

      Usuń
  11. ale fajne nabytki :)) mydełko jest już na mojej liście zakupowej ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Do mydełka nie miałabym cierpliwości, a balsam bym chętnie wypróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Słyszałam wiele pozytywów na temat tego mydełka i z przyjemnością bym je wyprobowala

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeszcze nie próbowałam mycia głowy mydełkiem Alepp, ale jego recenzja brzmi zachęcająco;)

    OdpowiedzUsuń
  15. u mnie baikal się nie sprawdzil ;(

    a aleppo muszę w koncu kupic ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. mi chyba również brakuje czasu i cierpliwości na mycie mydłem, ale raz obiecuję spróbować jak moje włosy zareagują, może w którąś niedzielę?;P

    OdpowiedzUsuń
  17. A ja właśnie rozważam mycie włosów mydłem w kostce, tylko szukam jakiegoś dobrego i kto wie, może skuszę się właśnie na to :)

    OdpowiedzUsuń




Nie zgadzam się na kopiowanie tekstów i zdjęć mojego autorstwa bez mojej zgody lub podania źródła.
Treści publikowane na moim blogu podlegają ochronie przez prawo autorskie. Przeglądając tą stronę akceptujesz korzystanie z plików cookie.