środa, 12 września 2012

Moja lista składników kosmetycznych (INCI) + rozdanie u Patrycji :)

Dziś krótki wpis czysto informacyjny :) Większość z nas dobrze wie, że analiza kosmetycznych składów to ciężka, i żmudna praca. Zwłaszcza jeżeli jesteśmy początkujące i nie do końca kojarzymy choć część substancji. Analizując dla was kolejne składy kosmetyków pomyślałam by podzielić się z wami moim składnikowym zbiorem, który tworzony był przeze mnie od samego początku mojego włosomaniactwa :) 

Jest to lista alfabetyczna A-Z wszystkich składników na jakie do tej pory się natknęłam, informacje pochodzą z naprawdę różnych źródeł. Zakładkę do podstrony możecie znaleźć od dziś, pod zdjęciem, w lewym pasku bocznym bloga :) Stronę zamierzam aktualizować.

Dodatkowo zamieszczam linki do stron, z których nadal zdarza mi się korzystać przy opracowywaniu składu niektórych produktów:

www.cosdna.com ANG - na stronę natknęłam się na blogu Hair Care już jakiś czas temu, tu pomoc znajdziemy w przypadku określenia bezpieczeństwa niektórych składników

kosmopedia.org PL - moim zdaniem jedna z lepszych i dokładniejszych stron polskich

dok. Komisji Europejskiej zawiera wykaz, pełne nazewnictwo, funkcje, oraz w niektórych przypadkach normy dot. składników kosmetycznych PL

www. ewg.org ANG - strona angielska, jednak zawiera bardzo ciekawe informacje i ogromną bazę jeżeli chodzi o składniki kosmetyczne

PS. Mam nadzieję, że taki powiększony spis komuś się przyda:) 
............................................................................................................................
Poza tym chciałam zaprosić was na 
rozdanie Patrycji
Macie czas na zgłaszanie się do 10 października, a naprawdę warto:)!
Nie wiem jak wy ale ja mam ochotę na malinową kąpiel odbudowującą Marion, do której zakupy zbieram się już dłuższy czas :)




Co więcej z pośród osób, które wezmą udział w rozdaniu zostanie wylosowana jeszcze jedna, do której trafi BB krem, więc jeśli chcecie spróbować tej nowości weźcie udział w rozdaniu:)

Trzymajcie się ciepło :*

20 komentarzy:

  1. ja również korzystam z www.cosdna.com fajna strona ;) ale warto porównać analizę z tej strony z innymi

    OdpowiedzUsuń
  2. Też korzystam ze strony cosdna.com, bardzo przydatna rzecz :) Kosmopedia.org też wygląda ciekawie. Fajnie, że pojawiły się narzędzia umożliwiające weryfikacje składów kosmetyków :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jestem początkującą włosomaniaczką więc te strony na pewno mi się przydadzą. Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wiem ze nie na temat no ale ;) w ktorym miejscu w tesco szukac masek bingo? bo wyszukalam z bingo tylko szampony,masek za nic ;C

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja znalazłam zaraz obok szamponów:> może akurat się skończyły?

      Usuń
  5. ja co prawda mało analizuje wszystkie składy (raczej celuję w potwierdzone przez Włosomaniaczki produkty ;)), ale gdyby coś, to wiem gdzie szukac :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jeszcze nie analizuję ;) Ale zacznę, dziękuję za wpis :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Lista się przyda,dzięki :* Sama analizuję,ale jeszcze nie wszystko mi wychodzi ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowna lista:> Na pewno się mi przyda:D

    OdpowiedzUsuń
  9. Czasami lubię sobie poczytać o jakimś składniku, tego posta zapisuję do folderu z ważnymi inf. Może mi się przydadzą te strony na studiach na chemii ;)

    Dziękuję za poinformowanie innych o moim rozdaniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też bardzo często wchodzę na te strony, są niezastąpione

    OdpowiedzUsuń
  11. Kocham Cię. Walają mi się po pulpicie pdf-y z inci, ale oba są jakieś wybrakowane ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. chyba też muszę sobie zacząć wypisywać składniki! jesteś niezastąpiona :)

    OdpowiedzUsuń




Nie zgadzam się na kopiowanie tekstów i zdjęć mojego autorstwa bez mojej zgody lub podania źródła.
Treści publikowane na moim blogu podlegają ochronie przez prawo autorskie. Przeglądając tą stronę akceptujesz korzystanie z plików cookie.